Trouwdaginbrabant
Image default
Aanbiedingen

Hoe u een internetmarketingbureau kiest

Opkomende technologieën digitaliseren actief de markt. Veel ondernemers, die de strikte noodzaak hebben begrepen om de aanwezigheid en promotie van hun merk op het netwerk aan te geven, hebben voor zichzelf de behoefte aan de diensten van internetmarketeers vastgesteld. Maar het online aantrekken en behouden van klanten is zeer divers en omvat een groot aantal gebieden, die elk op zich een groot gebied vertegenwoordigen en een grote verscheidenheid aan professionele kennis en vaardigheden vereisen.

Waarom heb ik een bureau nodig en geen personeelslid?

Een set van alle benodigde competenties is zelden in één specialist te vinden, dus het is vaak erg moeilijk voor bedrijven om een ​​bekwame fulltime internetmarketer te vinden die een goed gekalibreerde promotiestrategie zal opstellen en op verantwoorde wijze al het vereiste werk zal uitvoeren dat gericht is op de implementatie ervan. Het is simpelweg niet mogelijk dat één specialist alle taken uitvoert die nodig zijn om de meest effectieve geïntegreerde marketing uit te voeren. Als er een echte professional is met ruime werkervaring, dan zal dat de werkgever behoorlijk duur komen te staan.

Tegelijkertijd moet u begrijpen dat de kosten van internetmarketing niet beperkt zijn tot de kosten van een specialist die overigens nog steeds een baan moet creëren en een sociaal pakket moet bieden. Naast dit alles moet u rekening houden met de verspilling die gepaard gaat met het betalen voor verschillende diensten die nodig zijn voor het werk, en met de kosten van reclamebedrijven. In dit opzicht is de overdracht van internetmarketing voor uitbesteding aan het bureau, met een goed werkend werk, een gevestigd team, toegang tot alle noodzakelijke diensten en tools, voor veel ondernemers de meest optimale en effectieve manier om hun bedrijf op het netwerk te promoten.

Het kiezen van een bureau is echter ook een vrij moeilijke taak, omdat er op dit gebied genoeg aanbiedingen op de markt zijn. En voordat je een studiovoorkeur geeft, moet je vaak tientallen opties doorlopen.

Criterias naar keuze

Klanten op dit gebied hebben in de regel niet genoeg tijd om het onderwerp en de markt grondig te bestuderen. Daarom hebben we een lijst opgesteld met de belangrijkste punten waar u op moet letten bij het kiezen van een internetmarketingbureau.

Bedrijfswebsite

Een schoenmaker mag dan zonder laarzen zijn, maar mensen die betrokken zijn bij ontwikkeling en promotie moeten gewoon een site hebben die aan de eisen van die tijd moet voldoen, een moderne uitstraling heeft en aanpasbaar is. Het is onwaarschijnlijk dat een bureau met een echt goede positie in de branche een corporate website van drie pagina’s heeft met een beschrijving van de diensten in twee alinea’s. Dit is het eerste en meest voor de hand liggende ding om op te letten.

Portfolio, recensies, certificaten

Een portfolio met voorbeelden van werk en succesvolle cases, die een duidelijk beeld geven van hoe en aan welke projecten het bureau heeft gewerkt en wat daarvan is voortgekomen, zal helpen om een ​​min of meer betekenisvol beeld te krijgen van het niveau van een webstudio. Een algemeen beeld van de ervaring van het bedrijf helpt ook bij het opstellen van posities in verschillende beoordelingen, partnercertificaten, profielen op sociale netwerken en kwantitatieve kenmerken, zoals het totale aantal projecten, klanten en medewerkers. Als dergelijke gegevens ontbreken, heeft het bureau hoogstwaarschijnlijk niets om over op te scheppen.

Webstudio’s die hun projecten met succes hebben ingediend, vragen klanten meestal om feedback achter te laten met een beoordeling van het uitgevoerde werk. Recensies in de vorm van eenvoudige opmerkingen zijn vaak fictief, maar als ze verifieerbare informatie over de klant bevatten en bijvoorbeeld worden gepresenteerd in de vorm van officieel briefpapier met zegels, dan zijn ze te vertrouwen. Het is ook de moeite waard om aandacht te besteden aan de aanwezigheid van het bedrijf op sociale netwerken Facebook, Instagram.

Bevestiging van deskundigheid

Het is niet overbodig om aandacht te besteden aan de interne blog van het bedrijf. Hoogwaardige, informatieve artikelen over gespecialiseerde en aanverwante onderwerpen, nuttig voor een breed scala aan lezers, zijn een goed teken dat u te maken hebt met professionals die constant in het actuele informatieveld zitten, belangrijke veranderingen in de branche niet missen en altijd iets te delen hebben met hun publiek.

Plaats

Klanten hebben altijd de keuze tussen specialisten die voornamelijk op de regionale markt werken en zij die door het hele land opereren. In de regel bevinden de leidende marktspelers zich in de meest ontwikkelde gebieden, maar een artiest uit de regio van de klant heeft enkele voordelen, omdat u hem altijd persoonlijk kunt ontmoeten en alle nodige informatie kunt doorgeven. De klant begrijpt de stof immers niet altijd. Daarom kan het best lastig zijn om al je wensen op afstand over te brengen zodat de artiest alles tot in het kleinste detail begrijpt en precies doet wat nodig is. Bovendien is de aannemer altijd beter thuis in de specifieke kenmerken van het bedrijf van de regio waar hij zich bevindt.

Promotiestrategie en complexe werkzaamheden op de site

Veel bureaus die zaken op internet promoten, bieden hun diensten afzonderlijk aan, op specifieke gebieden, bijvoorbeeld SEO, SMM of contextueel adverteren. De huidige concurrentievoorwaarden, op bijna elk gebied, vereisen het gebruik van een reeks diensten. Wat nodig is, is niet een aantal diensten, maar een uniforme promotiestrategie; de ​​beperkingen in internetmarketingtools verminderen de effectiviteit ervan. Daarom moet u bureaus kiezen die uw online activiteit als een enkel project kunnen beheren en werken aan alle aspecten van uw site die van invloed zijn op de zichtbaarheid in zoekmachines, het verkeer en de gebruikerservaring.

Het moet natuurlijk duidelijk zijn dat de promotiestrategie en het werk aan elk specifiek project anders zullen zijn, maar een bedrijf waarin alle processen goed zijn afgestemd, heeft in de regel een bepaalde standaardlijst met werken voor de eerste 2-3 maanden. Afhankelijk van de behaalde resultaten wordt de strategie in de toekomst maandelijks bijgesteld.

Rapporteren

Na het begin van het werk zou u maandelijks rapporten moeten ontvangen met belangrijke informatie zoals veranderingen in het verkeer, het behalen van doelen of het aantal voltooide transacties, evenals een lijst van het werk dat in deze periode is voltooid. Door de aanwezigheid van projectrapporten kunt u de resultaten die zijn verkregen na het uitvoeren van bepaalde acties vergelijken met indicatoren in voorgaande perioden.

Goedkoop is nauwelijks goed

In het begin werd al vermeld dat het werk van online promotie zeer divers is en een groot aantal richtingen omvat. Website maken is niet minder tijdrovend proces, een professionele aanpak waarbij specialisten op verschillende gebieden worden betrokken. Lage prijskaartjes worden meestal gevonden voor bedrijven die problemen hebben met klanten of gewoon meer beloven dan ze werkelijk kunnen. En ook voor degenen die alleen formeel een bedrijf zijn, en het werk wordt voornamelijk door freelancers op afstand uitgevoerd. De kwaliteit van het product bij de uitgang en de efficiëntie van de dienstverlening laten voor dergelijke bedrijven te wensen over.

Garanties door middel van prestatiestatistieken

Soms komen de verwachtingen van vertegenwoordigers van kleine bedrijven met betrekking tot de effectiviteit van online promotiediensten niet overeen met de behaalde resultaten, en zijn ze teleurgesteld in internetmarketing. Maar de redenen voor de stoornis zijn niet altijd rationeel gerechtvaardigd. Het feit is dat klanten vaak de specifieke kenmerken van de processen niet begrijpen, waardoor een tastbaar effect meestal alleen over een lange afstand mogelijk is. U moet begrijpen dat deze indicatoren in verschillende stadia kunnen verschillen en de omzetgroei die de eerste paar maanden niet plaatsvond, betekent niet dat de gekozen strategie verkeerd is. Er zijn veel verschillende indicatoren, de zogenaamde KPI’s, om prestaties te meten. Om te begrijpen welke KPI’s belangrijk zijn bij online adverteren, kijkt u gewoon naar de verkooptrechter. Wat zijn de fasen daarin? En welke indicatoren kunnen deze fasen kenmerken?

Werk onder het contract

Alles is hier vrij eenvoudig. Het is noodzakelijk om erachter te komen of het contract überhaupt wordt ondertekend. Het contract is belangrijk omdat het een wettelijke garantie is voor de uitvoering van het werk en in geval van niet-uitvoering de betaling van een vergoeding in de vorm van een deel van de betaalde gelden inhoudt.

Er zijn verschillende soorten agentuurovereenkomsten:

  • maandelijkse abonnementskosten;
  • betaling per uur;
  • lange termijn contracten (van 3 maanden tot een jaar).

De handigste optie voor beide partijen is een maandelijkse betaling tegen een vast tarief. Ook als er een contract is, betaalt u als klant of een deel van de betaling pas na ontvangst van het rapport en het voltooien van de goedgekeurde werkzaamheden.

Gevolgtrekking

De keuze voor een internetmarketingbureau is een verantwoordelijke onderneming en moet beginnen met het correct stellen van vragen en het beoordelen van de ontvangen informatie, op basis waarvan een beslissing wordt genomen. De relatie tussen jou en de studio moet transparant en open zijn. De aannemer moet u een duidelijk beeld geven van hoe uw online aanwezigheid uw bedrijf zal helpen groeien. Desalniettemin zou het overbodig zijn om vele uren van ondervragingen te regelen en om het uiterste detail van alle nuances te eisen voordat met het werk wordt begonnen. U, als klant, hoeft alleen maar een zinvol inzicht te krijgen in het proces van werken aan een project en welke resultaten in de nabije toekomst te verwachten zijn.

Zorg ervoor dat bij het kiezen van een verantwoordelijke en professionele aannemer alle kosten zich zullen terugbetalen en dat u zeker nieuwe klanten en nieuwe kansen krijgt voor de ontwikkeling van uw bedrijf!

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website ontwerpen

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/